مجموعه توسکا شما را به دنیای محصولات برنج دعوت می نماید.

برنج قهوه ای و خواص آن

آنچه در این مقاله میخوانید...

معرفی برنج قهوه ایبرنج قهوه ای و خواص آن? سبوس برنج قهوه ای برای مو? برنج قهوه‌ ای برای دیابت? برنج قهوه ای برای لاغریدستور پخت برنج قهوه ای
برنج قهوه ای و خواص آن

معرفی برنج قهوه ای

برنج سبوس دار یا برنج قهوه ای، شاید در نگاه اول برای شما کمی مبهم بنظر برسد ولی این برنج تفاوت چندانی با برنج سفید ندارد. شالی برنج پس از برداشت از مزرعه به کارخانه شالیکوبی منتقل میشود، تا پوسته برنج از آن جدا شود. تفاوت اصلی برنج سفید و برنج قهوه ای در همین مرحله است. و همین امر سبب تفاوت برنج قهوه ای و خواص آن شده است.

برای تهیه برنج سفید پوست رویی آن را جدا میکنند ولی برای تهیه برنج قهوه ای قبل از جداسازی پوسته، آن را در معرض حرارت قرار میدهند تا مواد معدنی و ویتامین های موجود در پوسته به مغز دانه برنج نفوذ کنند. این عمل سبب قهوه ای شدن رنگ آن می شود و به همین خاطر به آن برنج قهوه ای می گویند.

برنج قهوه ای

برنج قهوه ای و خواص آن

برنج قهوه ای یک ماده خوراکی سالم و سرشار از مواد معدنی منگنز، آهن، روی، فسفر، کلسیم، سلنیم، منیزیم و پتاسیم است و منبعی غنی از ویتامین B1 (تیامین)، ویتامین B2 (ریبوفلاوین)، ویتامین B3 (نیاسین)، ویتامین B6، فولیک اسید، ویتامین E (آلفا توکوفرول) و ویتامین K است.

? سبوس برنج قهوه ای برای مو

مصرف سبوس برنج قهوه ای سبب رشد سریع موها و جلوگیری از ریزش مو میشود. برنج قهوه ای برای موها وکبد شما بسیار مفید است. برنج قهوه ای منبعی کامل از بیوتین است. بیوتین به عنوان ویتامین H و B7 شناخته می‌شود.

برای ساخت نرم کننده طبیعی مو با برنج قهوه‌ای به این صورت عمل کنید:

  • ۱ فنجان آب برنج قهوه ای
  • ۳-۴ قطره رزماری / شمعدانی / اسطوخودوس یا هر روغن مفید دیگر
  • چند قطره روغن را در یک فنجان آب برنج قهوه ای اضافه کنید و بگذارید خوب ترکیب شوند.
  • بعد از شستشوی موها، این ترکیب را روی موهای خود بمالید
  • ۱۰ تا ۱۵ دقیقه آن را بگذارید ، سپس با استفاده از آب ولرم آن را بشویید.
  • هر بار که حمام می‌روید این روند را تکرار کنید.

برنج قهوه ای و خواص آن

همچنین برنج قهوه‌ای شوره را درمان می کند و باعث درخشندگی موها میشود.

? برنج قهوه‌ ای برای دیابت

برنج قهوه‌ ای برای افراد دیابتی و دارای قند خون بالا مفید است. زیرا شاخص گلیسمی (این شاخص به ما می‌گوید به طور مثال پس از صرف مقدار مشخصی از ماده غذایی خاص، قند خون به چه میزان افزایش خواهد داشت) پایینی دارد، در نتیجه انسولین را کاهش می‌دهد و موجب تثبیت قند خون می‌شود.

برنج قهوه ای در مقایسه با برنج سفید انتخاب مناسب‌تری برای افراد دیابتی است چون نیاز‌های آنها به ویتامین‌های ضروری، فیبر و مواد معدنی را تأمین می‌کند.

 

? برنج قهوه ای برای لاغری

برنج قهوه ای تغذیه بسیار مناسبی برای افرادی است که با چاقی مبارزه می‌کنند. این برنج حاوی منگنز است که به سنتز چربی بدن کمک می‌کند.

برنج قهوه ای به افزایش فعالیت گلوتاتیون پراکسیداز که یکی از آنزیم‌های آنتی‌اکسیدانی است و همچنین به بالا رفتن سطح کلسترول خوب (HDL) در افراد چاق کمک می‌کند.

اگر شما هم به دنبال خرید و دریافت قیمت برنج قهوه ای برای لاغری هستید میتوانید با مدیر فروش مجموعه توسکا تماس حاصل فرمایید.

 

دستور پخت برنج قهوه ای

بهتر است برنج قهوه‌ای در طول روند پخت آبکشی نشود و به‌ صورت کته یا دمی طبخ شود چرا که  مقادیر قابل توجهی از ویتامین‌های گروه‌ B به‌خصوص ویتامین B۱ در دانه برنج پخته‌ شده باقی می‌ماند و به این ترتیب ‌ارزش تغذیه‌ای برنج قهوه‌ای به مراتب از برنج سفید بیشتر می‌شود.

برای پختن برنج قهوه ای به صورت کته به صورت زیر عمل کنید:

۱ پیمانه برنج را با ۲ و ۱/۲ پیمانه آب و ۱/۲ قاشق چایخوری نمک داخل قابلمه ای بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید.

سپس حرارت را کم کنید و بگذارید برنج دم بکشد و آب برنج کشیده شود. پس از پخت برنج را از روی حرارت بردارید، حدود ۱۵ دقیقه صبر کنید تا به برنج به خوبی جا بیفتد و سپس برنج را سرو نمایید.

برنج قهوه ای و خواص آن

 

 

 

 

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد رأی: 1

تا حالا کسی رأی نداده! اولین نفر باشید.

بازرگانی برنج توسکا

برای مشاوره و سفارش روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و سفارش

راه های ارتباطی

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مدیر فروش: علی ملائی

راه های ارتباطی:

شماره تماس: 09119055998

شماره تماس: 09354371643

پاسخگویی واتساپ: کلیک کنید

تلگرام: tooskarice@

اینستاگرام: tooskarice@

ایمیل: tooskarice@gmail.com

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.