مجموعه توسکا شما را به دنیای محصولات برنج دعوت می نماید.

تشخیص برنج کهنه از نو

آنچه در این مقاله میخوانید...

مشخصات برنج نومضرات برنج کهنه واقعیت دارد یا خیر؟تشخیص برنج کهنه از نو

هر تاجر و خریدار برنج معیارهایی برای انتخاب برنج از میان برنج نو و یا کهنه دارد. پس تشخیص برنج کهنه از نو برای هر خریدار برنج بسیار مهم است. اما چگونه؟ در این مقاله به صورت تخصصی و تجربی به این سوال پاسخ می دهیم.

مشخصات برنج نو

بدیهی است بعد از تبدیل شالی برنج به برنج سفید، برنج حاصل به عنوان برنج نو (تا سه ماه اول) تفاوت هایی با برنج کهنه (بعد از ماه سوم) دارد. فرق برنج تازه با کهنه در دو پارامتر عطر و پخت برنج است.

مشخصات برنج نو

از خصوصیات برنج نو این است که اگر آن برنج از ارقام برنج های عطری و کیفی باشد آنگاه عطر بسیار خوبی دارد ولی هنگام پخت شفته خواهد شد.

اما علاوه بر تفاوت عطر و پخت برنج نو با برنج کهنه، این دو نوع برنج از لحاظ ظاهری به صورت جزئی با یکدیگر فرق دارند. این تفاوت فقط از طرف تاجران حرفه ای و با تجربه قابل رویت است.

کافی است چند بار برنج نو را در کنار برنج کهنه قرار دهید و از نظر ظاهری با هم مقایسه کنید. این تفاوت برای شما هم قابل درک خواهد شد.

سه ویژگی برنج تازه که باعث تمایز آن با برنج کهنه می شود در پارامترهای ظاهر برنج، عطر برنج و پخت برنج نهفته است.

مضرات برنج کهنه واقعیت دارد یا خیر؟

برخی از افراد فکر می کنند که برنج مانند بعضی از مواد خوراکی و غذایی در طول زمان فاسد شده و یا کیفیت خود را از دست می دهد ولی کاملا اشتباه فکر می کنند.

اصولا برنج ایرانی هر چقدر بیشتر در انبار مناسب (خشک و خنک) بماند آنگاه کیفیت پخت به مراتب بالاتری پیدا می کند. زمانی که حداقل سه ماه از تاریخ تبدیل شالی به برنج سفید می گذرد نتیجه مطلوبی در هنگام پخت برنج حاصل می گردد.

سعی کنید برنج را فقط در جای خشک و خنک نگهداری کنید تا کرم و شپشک نزند. در این صورت با خیال راحت می توان تا دو سال از آن برنج استفاده کرد.

آما آیا برنج کهنه از نو بهتر است؟ دلیل برتری برنج کهنه از برنج تازه چیست؟

شایعاتی که در مورد مضرات برنج کهنه گفته می شود کاملا اشتباه است زیرا اگر فاکتور قیمت را کنار بگذاریم آنگاه برنج کهنه به مراتب از برنج نو بهتر است.

هر چقدر از زمان تبدیل شالی به برنج سفید می گذرد، برنج کاملا جا افتاده می شود و از مضرات آن کاسته می شود. همچنین به پخت بسیار مطلوبی می رسد.

تشخیص برنج کهنه از نو

با شناخت صحیح ویژگی برنج تازه و برنج کهنه یک تاجر با خیال راحت می تواند خرید خود را انجام دهد.

تشخیص برنج کهنه از نو

فرض کنید صاحب یک رستوران بزرگ و معتبر هستید که قرار است برنج مورد نیاز رستوران خود را از یک مرکز فروش برنج در شمال خریداری نمایید و یا در حال خرید از یک مرکز فروش برنج هستید. با اینکه عطر برنج برای مشتریان رستوران شما خیلی مهم است ولی پخت برنج در اولویت اول قرار دارد، برنجی که بدون شفته شدن به خوبی قد بکشد و مشتری از خوردن آن لذت ببرد.

حال شما کدام برنج را برای خرید انتخاب می کنید؟ برنج کهنه یا برنج نو؟

بدون شک انتخاب شما برنج کهنه خواهد بود. ولی چطور می توانید برنج کهنه را از برنج نو تشخیص دهید؟ چطور می توانید بدون اینکه از شما کلاهبرداری شود به صورت حرفه ای برنج کهنه درجه یک خریداری نمایید؟

اکثر مراکز فروش برنج در شمال با عرضه برنج نو به مشتری با قیمت برنج کهنه ادعا می کنند که برنج کهنه به مشتری می فروشند. ولی مراقب باشید و در هنگام خرید نکات زیر را رعایت کنید.

  1. عطر و بوی برنج را بررسی کنید. برنج کهنه عطر کمی دارد.
  2. قبل از خرید ابتدا فقط نمونه برنج را خریداری کنید و پخت کنید. برنج کهنه به هیچ وجه شفته نمی شود.
مهم است اینکه برنج را از کدام مرکز فروش برنج در شمال خریداری می کنید ولی مساله مهمتر این است که شما خودتان با تشخیص برنج کهنه از نو بتوانید یک خریدار حرفه ای باشید.

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد رأی: 1

تا حالا کسی رأی نداده! اولین نفر باشید.

بازرگانی برنج توسکا

برای مشاوره و سفارش روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و سفارش

راه های ارتباطی

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مدیر فروش: علی ملائی

راه های ارتباطی:

شماره تماس: 09119055998

شماره تماس: 09354371643

پاسخگویی واتساپ: کلیک کنید

تلگرام: tooskarice@

اینستاگرام: tooskarice@

ایمیل: tooskarice@gmail.com

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.