مجموعه توسکا شما را به دنیای محصولات برنج دعوت می نماید.

خواص سبوس برنج و موارد مصرف آن

آنچه در این مقاله میخوانید...

خواص سبوس برنجسبوس برنج چیست؟روش صحیح مصرف سبوس برنجخواص سبوس برنج۱) سبوس برنج برای لاغری و کاهش وزن: ۱- سبوس برنج برای صبحانه :۲- برای ناهار و شام:۲) سبوس برنج برای دیابت و قند خون۳) معجزه سبوس برنج برای پوست و مو:عوارض جانبی استفاده بیش از حد از سبوس برنج:
خواص سبوس برنج

سبوس برنج از خواص بسیار زیادی برخوردار است. طریقه مصرف سبوس برنج برای لاغری، ارزش غذایی و خواص سبوس برنج در این مقاله مورد بررسی قرار میگیرد تا شما نیز با این منبع مواد معدنی بیشتر آشنا شوید. از جمله خواص سبوس برنج جلوگیری از ریزش مو، جلوگیری از سفیدی مو، تقویت کننده پوست، آرامبخش اعصاب و ضد رماتیسم است.

خواص سبوس برنج

سبوس برنج چیست؟

به پوسته خارجی برنج یا سلول های خارجی چسبیده به بخش نشاسته ای برنج، سبوس برنج می گویند.

در برنج سفید برای جداسازی سبوس از دانه برنج، خاصیت آن کمتر میشود. برنج قهوه ای نمونه ای از برنجی است که سبوس از آن جداسازی نشده است.

با توجه به خواص بیشمار سبوس برنج، از آن به عنوان یک ماده جدا در غذاها، نان، مواد دارویی و دمنوش ها استفاده میشود. طبع سبوس برنج معتدل است. و سرشار از مواد آنتی اکسیدان، فیبر، ویتامین های B و E، مواد معدنی، کلسیم، مس، آهن، روی، منیزیم،پتاسیم، سلنیم و اسید های چرب ضروری میباشد.

خواص سبوس برنج

 

روش صحیح مصرف سبوس برنج

برای استفاده از سبوس برنج در غذا میتوان آن را به صورت سوپ سبوس، سبوس دم کرده، به صورت پودر در نان ها، کوکی ها و شیرینی ها استفاده نمود. همچنین برای دمنوش و عصاره سبوس و روغن گیری هم استفاده میشود.

خواص سبوس برنج

۱) سبوس برنج برای لاغری و کاهش وزن: 

اگر شما هم به دنبال لاغری و کاهش وزن هستید میتوانید به شیوه زیر سبوس برنج را به عنوان معجون کاهش وزن مصرف کنید:

۱- سبوس برنج برای صبحانه :

یک قاشق غذاخوری سبوس برنج را ده دقیقه قبل از صبحانه درون لیوان بریزید و با شیر مخلوط کرده و میل کنید، این کار سبب افزایش شور و نشاط شما در صبح و آغاز روز خواهد شد.

۲- برای ناهار و شام:

یک قاشق غذا خوری سبوس برنج را درون یک کاسه ماست بریزید و مخلوط کنید ده دقیقه قبل از صرف ناهار و شام میل کنید.این کار سبب چربی سوزی و لاغری و اندامی دلخواه خواهد شد.

خواص سبوس برنج

۲) سبوس برنج برای دیابت و قند خون

سبوس برنج از منابع طبیعی فیتوسترول هاست که سبب کنترل قند خون می شود همچنین فیبر موجود در سبوس برنج سبب کاهش قند خون افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ می شود.

۳) معجزه سبوس برنج برای پوست و مو:

از سبوس برنج به صورت ماسک برای پوست صورت هم استفاده می کنند به این صورت که مقداری از پودر آن را در یک فنجان آب گرم می ریزید و سپس آن را با پنبه یا پد به صورت می مالید و پس از ۱۵ دقیقه صورتتان را با آب گرم بشویید.

همچنین از ماسک سبوس برنج و شیر و عسل هم برای صورت استفاده می کنند به این صورت که دو قاشق غذاخوری پودر سبوس با یک قاشق عسل طبیعی را در یک فنجان شیر گرم مخلوط می کنید و به پوست صورت می مالید و بعد از ۱۵ دقیقه با آب گرم بشویید.

برای مو هم دو قاشق پودر سبوس برنج را در دو لیتر آب به مدت ۱۵ دقیقه بجوشانید بعد از ته نشین شدن، آب یا عصاره آن را روی پوست یا موی سر بریزبد و ماساژ می دهید.

عوارض جانبی استفاده بیش از حد از سبوس برنج:

برنج سبوس دار برای انسان زمانی که به صورت خوراکی مصرف شود، ایمن است. افزایش مقدار سبوس در رژیم غذایی می تواند باعث گردش غیرقابل پیش بینی، گاز روده و ناراحتی شکم در طول چند هفته اول شود.

مجموعه برنج توسکا با عرضه مستقیم و خالص این محصول به مشتریان، به عنوان مرکز خریدی مطمئن از جانب مشتریان برگزیده شده است. برا کسب راهنمایی و مشاوره خرید این محصول با مدیر فروش این مجموعه تماس حاصل فرمایید.

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

تا حالا کسی رأی نداده! اولین نفر باشید.

بازرگانی برنج توسکا

برای مشاوره و سفارش روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و سفارش

راه های ارتباطی

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مدیر فروش: علی ملائی

راه های ارتباطی:

شماره تماس: 09119055998

شماره تماس: 09354371643

پاسخگویی واتساپ: کلیک کنید

تلگرام: tooskarice@

اینستاگرام: tooskarice@

ایمیل: tooskarice@gmail.com

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.