مجموعه توسکا شما را به دنیای محصولات برنج دعوت می نماید.

علت افزایش قیمت برنج ایرانی در بازار

آنچه در این مقاله میخوانید...

نوسانات قیمت برنج در طول یک سالعلت افزایش قیمت برنج ایرانی در این روزها چیست؟
علت افزایش قیمت برنج ایرانی

در این مقاله قصد داریم به بحث داغ این روزهای بازار برنج بپردازیم. علت افزایش قیمت برنج ایرانی در بازار داخلی چیست؟ این روند تا کجا ادامه دارد؟ آیا شاهد کاهش قیمت برنج داخلی در بازار خواهیم بود یا خیر؟ با ما همراه باشید.

نوسانات قیمت برنج در طول یک سال

به صورت کلی در طول یک سال شاهد نوسان قیمت برنج هستیم. بر اساس علم اقتصاد، علت کم و زیاد شدن قیمت هر کالا یا محصول در ماه های مختلف سال فقط و فقط بخاطر نوسان عرضه و تقاضا است.
در بازار داخلی هر چقدر میزان برنج ایرانی کم و میزان تقاضای مصرف کننده برای برنج ایرانی زیاد باشد آنگاه بدیهی است که قیمت برنج ایرانی افزایش می یابد.
نشاء برنج کشت اول در ابتدای فصل بهار شروع شده و در اواسط فصل تابستان برنج ها برداشت می شوند. با این اطلاعات اولیه جواب خیلی از سوالات پیرامون نوسان قیمت برنج داخلی بدست می آید. اما چگونه؟
با برداشت برنج در اواسط تابستان، میزان موجودی برنج داخلی در بازار افزایش می یابد. در این ماه ها هر چقدر تقاضا بیشتر باشد قیمت برنج داخلی کمی بیشتر خواهد بود. حال اگر در این ماه ها تقاضا برای خرید برنج کم باشد قیمت برنج داخلی به شدت کاهش می یابد.
بعد از گذشت چند ماه از فصل برداشت برنج، موجودی برنج داخلی کم و کمتر می شود تا اینکه در ماه های اردیبهشت و خرداد سال آینده شاهد کاهش چشمگیر میزان موجودی برنج ایرانی در بازار هستیم. حتی با فرض ثابت بودن تقاضا برای برنج های ایرانی در این ماه ها، شاهد افزایش قیمت چشمگیر برنج داخلی هستیم.

علت افزایش قیمت برنج ایرانی

علت افزایش قیمت برنج ایرانی در این روزها چیست؟

با تفسیر صحبت های فوق به این نتیجه خواهید رسید که علت افزایش برنج ایرانی در بازار می تواند موارد احتمالی زیر باشد:

  • کاهش میزان موجودی برنج ایرانی در مراکز فروش و کارخانه های شالیکوبی های برنج در شمال.
  • افزایش میزان تقاضا برای خرید برنج ایرانی درجه یک از طرف خریداران عمده برنج.
  • رفع ممنوعیت صادرات برنج ایرانی به کشورهای خارجی.
  • انبار زدن برنج های ایرانی از طرف برخی از تاجران بزرگ و فروش همان برنج با قیمت خیلی بالاتر در فصولی که مقدار برنج ایرانی در بازار کم است.

به عنوان مثال، در تصویر زیر به قیمت برنج طارم اعلاء در اسفند ۱۳۹۵ و اسفند ۱۳۹۶ دقت کنید. در اسفند ۹۵ قیمت برنج طارم درجه یک تقریبا برابر با ۱۲۵۰۰ تومان (به ازای هر کیلوگرم) و در اسفند ۹۶ تقریبا برابر با ۱۳۵۰۰ تومان شده بود. افزایش ۱۰۰۰ تومانی در طول یک سال.

علت افزایش قیمت برنج ایرانی

این روند افزایش قیمت برنج ایرانی ادامه پیدا کرد تا اینکه قیمت برنج طارم اعلاء در اسفند ۹۷ تقریبا برابر با ۱۵۵۰۰ شده بود. افزایش ۲۰۰۰ تومانی در طول یک سال بعدی. اما در آغاز سال ۹۸ در اردیبهشت شاهد افزایش چشمگیر قیمت برنج داخلی بودیم. قیمت برنج طارم اعلاء در اردیبهشت ۹۸ تقریبا به ۱۹۵۰۰ تومان رسیده بود. یعنی فقط در طی دو ماه شاهد افزایش ۴۰۰۰ تومانی برنج طارم ایرانی بودیم. اکنون علت افزایش قیمت برنج داخلی در سال جاری را خودتان می توانید حدس بزنید.

هیچوقت اخبار و شایعات اولیه پیرامون قیمت برنج های داخلی را باور نکنید و لیست قیمت روز برنج ایرانی را فقط و فقط از مراکز اصلی فروش برنج شمال دریافت کنید.

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

تا حالا کسی رأی نداده! اولین نفر باشید.

بازرگانی برنج توسکا

برای مشاوره و سفارش روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و سفارش

راه های ارتباطی

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مدیر فروش: علی ملائی

راه های ارتباطی:

شماره تماس: 09119055998

شماره تماس: 09354371643

پاسخگویی واتساپ: کلیک کنید

تلگرام: tooskarice@

اینستاگرام: tooskarice@

ایمیل: tooskarice@gmail.com

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.