مجموعه توسکا شما را به دنیای محصولات برنج دعوت می نماید.

قیمت برنج ایرانی پرمحصول در مازندران

آنچه در این مقاله میخوانید...

برنج پرمحصول چیست؟انواع برنج های پرمحصول مازندرانقیمت برنج پرمحصول در مازندران

قیمت برنج ایرانی پرمحصول مازندران در بازار چقدر است؟ سه گونه اصلی از برنج های پرمحصول مازندران کدام هستند؟ بهترین گونه برنج پرمحصول ایرانی کدام است؟ با ما همراه باشید.

برنج پرمحصول چیست؟

منظور از برنج پرمحصول در واقع اشاره به میزان محصول برداشت شده در هر متر مربع از شالیزار است. برخی از برنج های ایرانی در مقایسه با برنج های دیگر، محصول بیشتری در یک هکتار می دهند. به این برنج ها، برنج های پرمحصول می گویند.

 

انواع برنج های پرمحصول مازندران

ممکن است گونه های مختلفی از برنج های پرمحصول در مازندران وجود داشته باشد ولی سه نوع برنج پرمحصول در مازندران کشت می شود که از اصلی ترین و پرطرفدارترین برنج های پرمحصول مازندارن است:

  1. برنج فجر
  2. برنج شیرودی
  3. برنج ندا

برنج پرمحصول فجر هم از لحاظ عطر و هم از لحاظ پخت، بهترین برنج پرمحصول مازندران می باشد که به آن برنج فجر محلی گفته می شود. برنج فجر محلی جویبار در میان برنج فجر شهرهای دیگر از پخت و عطر بهتری برخوردار است.
این برنج بخاطر پخت عالی به عنوان برنج رستورانی شناخته می شود که اغلب رستوران ها از این برنج برای رستوران استفاده می کنند.

قیمت برنج ایرانی پرمحصول

برنج پرمحصول شیرودی از برنج های رده پایین مازندران است که عطر و بوی خاصی ندارد. برنج شیرودی با اینکه هنگام پخت شکسته و خرد نمی شود ولی نیم ساعت بعد از پخت اگر مصرف نشود کاملا خشک شده و نرمی خود را از دست می دهد.

قیمت برنج ایرانی پرمحصول

برنج ندا نوعی برنج پرمحصول می باشد که از لحاظ کیفیت عطر و پخت به برنج شیرودی نزدیک است. این برنج در حال منسوخ شدن است بطوری که برنج های فجر و شیرودی جای خود را به این برنج داده اند.

قیمت برنج ایرانی پرمحصول

قیمت برنج پرمحصول در مازندران

بدیهی است برنج های پرمحصول بخاطر کیفیت پایین تر نسبت به کیفیت برنج های کم محصول (کشت دوم بینام، دونوج طارم، طارم هاشمی و طارم محلی) از قیمت کمتری برخوردار می باشند.
هر ساله با توجه به میزان عرضه و تقاضا، قیمت برنج های پرمحصول نسبت به برنج کیفی طارم در مازندران سنجیده می شود.
اختلاف قیمت برنج های پرمحصول با برنج های کم محصول فقط به میزان تقاضا و عرضه آن بستگی دارد.

قیمت برنج ایرانی پرمحصول

در میان برنج های پرمحصول مازندران، قیمت برنج فجر از قیمت برنج های شیرودی و ندا بالاتر است ولی قیمت برنج های شیرودی و ندا معمولا در یک رده می باشد.

به عنوان مثال، اگر به سال ۱۴۰۱ برگردیم و قیمت برنج های ایرانی را بررسی کنیم به نتایج زیر دست خواهیم یافت؟

  1.  اختلاف قیمت برنج طارم با برنج فجر و شیرودی بسیار زیاد بود. به طوریکه قیمت طارم تقریبا ۹۰۰۰۰ تومان و قیمت فجر تقریبا ۷۰۰۰۰ تومان و قیمت شیرودی و ندا تقریبا ۶۰۰۰۰ تومان بود.
  2. بخاطر مسائل و مشکلات مختلف از جمله مساله کم آبی در سال گذشته، میزان عرضه برنج های پرمحصول بسیار کم بود و این امر منجر به افزایش قیمت برنج پرمحصول شمال شده بود.
  3. بخاطر شرایط آب و هوایی خاص در سال گذشته، کیفیت برنج طارم پایین بود و در نتیجه تقاضا برای خرید برنج های فجر و شیرودی زیاد شده بود. همین امر منجر به افزایش قیمت برنج پرمحصول ایرانی شده بود.
جهت دریافت لیست قیمت تضمینی برنج پرمحصول مازندران با مجموعه برنج توسکا در ارتباط باشید.

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد رأی: 2

تا حالا کسی رأی نداده! اولین نفر باشید.

بازرگانی برنج توسکا

برای مشاوره و سفارش روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و سفارش

راه های ارتباطی

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مدیر فروش: علی ملائی

راه های ارتباطی:

شماره تماس: 09119055998

شماره تماس: 09354371643

پاسخگویی واتساپ: کلیک کنید

تلگرام: tooskarice@

اینستاگرام: tooskarice@

ایمیل: tooskarice@gmail.com

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.